Tworzenie kopii zapasowej

Utrata danych zapisanych na twardym dysku może zdarzyć się niespodziewanie. Co prawda zazwyczaj istnieje możliwość przywrócenia danych, ale wiąże się to ze stratą czasu i środków finansowych. Jednak lepiej być przezornym i w odpowiednim momencie zabezpieczyć nasze cenne dane. Jeśli nie wiesz jak tworzyć kopie zapasowe danych, przeczytaj ten artykuł. Najlepsze metody są zwykle najprostsze. Warto bowiem wiedzieć, że regularne tworzenie kopii zapasowej może uchronić nas przed ryzykiem utraty danych w przypadku jakiejkolwiek awarii sprzętu informatycznego.

Zanim zaczniesz tworzyć kopię bezpieczeństwa pamiętaj, by nie umieszczać jej na tym samym dysku, z którego danych tworzona jest kopia. Najlepszą metodą są wymienne nośniki (np. dysk zewnętrzny, karta pamięci, itp.). Do wykonywania kopii danych mogą posłużyć Ci różne dobre programy, które znajdziesz w internecie. Ważne jest, by wykonaną kopię zapasową przechowywać w bezpiecznym miejscu. Weź przy tym pod uwagę również fakt tworzenia kilku takich kopii – nawet codziennie. Szczególnie, jeśli komputer jest Twoim narzędziem pracy.

Do tworzenia kopii zapasowej, wybierz dane, które są dla Ciebie cenne i ważne np. wszelkie dokumenty, zdjęcia, itp. Z pewnością na swoim urządzeniu masz takie dane, których utrata tak naprawdę nie będzie żadną stratą (np. gry oraz inne programy, których ponowna instalacja jest możliwa).

Ponieważ najczęściej używanym systemem operacyjnym W Polsce są systemy operacyjne Microsoft Windows, poniżej prezentujemy kilka wskazówek, jak wykonać kopię zapasową. Pomogą Ci w tym dobre programy bądź po prostu sam system operacyjny.

  • Otwórz menu Start, a następnie kliknij na Panel Sterowania.
  • Otwórz Kopia zapasowa / Przywracanie lub Centrum kopii zapasowych i przywracania.
  • Wybierz opcję Utwórz kopię zapasową lub Wykonaj kopię zapasową plików.
  • Wybierz miejsce, na którym mają zostać zapisane pliki. Może to być partycja odzyskiwania (nie jest to zalecane), płyta DVD oraz inne nośniki.
  • Jeśli wybrałeś już lokalizację kopii zapasowej, kliknij Dalej.
  • Wybierz, jakie pliki mają zostać skopiowane. Ponownie kliknij Dalej.
  • Zdecyduj, jak często system operacyjny ma dokonywać kopii zapasowej automatycznie. Następnie kliknij Zapisz ustawienia. Proces tworzenia kopii zapasowej zostanie rozpoczęty.