Najczęstsze pytania | FAQ

1. Ile płacę za odzyskanie uszkodzonych danych?

Wszystkie zlecenia związane z odzyskaniem uszkodzonych danych są płatne. Wysokość kwot ustalana jest indywidualnie, ponieważ każde zgłoszenie jest inne. Zanim jednak przystąpimy do jakichkolwiek prac, otrzymasz wycenę.

2. Czy mogę odzyskać dane po sformatowaniu dysku?

W systemie Windows mamy do czynienia z formatowaniem szybkim i tzw. pełnym. Jeżeli sformatowałeś dysk formatowaniem szybkim, informacje tam zapisane zostały usunięte, ale możesz je jeszcze odzyskać. Wystarczy, że zgłosisz się do specjalistów w tym zakresie i zlecisz im przywrócenie danych. Wybierz profesjonalną firmę, która dysponuje odpowiednim sprzętem i posiada doświadczenie w odzyskiwaniu danych z dysków.

3. Wykasowałem dane, czy mogę je odzyskać?

Czasami wystarczy chwila nieuwagi, by wykasować cenne informacje zapisane na na szych nośnikach informatycznych. Nie wszystko jednak jest stracone, ponieważ dane można odzyskać. Ważne jest, żeby nie zapisywać niczego na nośniku, na którym doszło do skasowania plików. Nie warto robić tego jednak samodzielnie. Zgłoś się do specjalistycznej firmy AGAM, dzięki której odzyskasz skasowane informacje.

4. Jaka jest procedura naprawy dysku, odzyskiwania danych. Od dostarczenia, analizy po odbiór.

Jeśli chcesz odzyskać dane z nośnika, korzystając z usług firmy AGAM, skontaktuj się z nami telefonicznie – poinformujemy Cię co dalej robić. Następnie solidnie zapakuj dysk (lub inny nośnik) i dostarcz go osobiście lub przesyłką pocztową. Najlepiej zapakować nośnik w torebkę antystatyczną ewentualnie w dużą ilość folii bąbelkowej. Nasi specjaliści przystąpią do zdiagnozowania Twojego przypadku utraty danych, a następnie przedstawią wycenę odtworzenia danych. Jeśli zaakceptujesz te warunki, następuje procedura odzyskania danych z dysku czy innego nośnika danych. Gdy wszystkie prace zostaną ukończone, zostaniesz o tym poinformowany.

5. Czy nadpisane dane można odzyskać?

Jeśli dane zostały nadpisane zostały one utracone bezpowrotnie. Jeśli jednak nadpisanie jest częściowe np. przy pewnych rodzajach przywrócenia systemu  operacyjnego, wykonaniu kilku zdjęć na sformatowanej czy skasowanej karcie pamięci, wówczas istnieje szansa na ich przynajmniej częściowe odzyskanie. Nie ma jednak 100% gwarancji na przywrócenie wszystkich informacji.  Możemy to porównać do nagrania nowego materiału na części kasety magnetofonowej czy VHS. Materiału, który występował w nowo nagranej części nie można odtworzyć.

6. Chciałbym otworzyć dysk twardy i zobaczyć co jest w środku, czy mogę to zrobić?

Otwieranie dysku twardego jest możliwe. Musisz jednak mieć świadomość, że wówczas ryzykujesz jego uszkodzenie, a co za tym idzie – nawet całkowitą utratę danych. Wystarczy bowiem chwila nieuwagi (np. zakurzenie, ziarenko piasku pył, itp.), żeby doszło do utraty danych.

7. Jak zabezpieczyć nośnik danych przed wysłaniem do AGAM?

Ważne jest zabezpieczenie dysku przed wilgocią oraz ewentualnymi uszkodzeniami. Dlatego umieść go w antystatycznej folii i zaklej taśmą. Jeżeli takiej nie posiadasz pomiń ten punkt. Następnie owiń grubą warstwą folii bąbelkowej i zapakuj do kartonowego pudełka w taki sposób, by uniemożliwić jego przemieszczanie się podczas transportu.

8. Usunąłem partycję, czy mogę ja przywrócić?

Jeśli doszło do usunięcia partycji (np. podczas formatowania), możesz ją przywrócić. Jeśli nie masz wiedzy w tym zakresie, nie korzystaj z gotowych programów. Zgłoś się do nas, by mieć pewność 100% odzyskania danych.

9. Porysowana płyta nie działa. Czy da się z niej odzyskać dane?

Płyty CD, DVD oraz Blue-Ray są bardzo podatne na wszelkiego rodzaju zarysowania. Jeśli nośnik został uszkodzony, a zapisane zostały na nim cenne informacje, zazwyczaj można je odzyskać. Choć istnieje wiele programów komputerowych, nie gwarantują one oczekiwanych efektów. Dlatego warto zgłosić się do specjalistów w tym zakresie.

10. Mój pendrive przestał działać. Co z danymi?

Pendrive – jak każdy nośnik danych – narażony jest na różnego rodzaju uszkodzenia. Jeśli znajdowały się na nim cenne dane, nie musisz obawiać się ich utraty. Oddając sprzęt w ręce profesjonalistów, możesz być pewien przywrócenia zapisanych tam informacji. Pamiętaj jednak, by nie sprawdzać działania pendrive’a na innych urządzeniach, bo to zmniejsza szanse na 100% odzyskanie danych.

11. Karta pamięci w moim telefonie nie działa. Czy mogę odzyskać z niej zdjęcia (dane)?

Karta pamięci w telefonie komórkowym narażona jest na różnego rodzaju uszkodzenia. A ponieważ zapisywane są na niej cenne informacje (np. zdjęcia), istnieje ryzyko ich utraty. Nie musisz się jednak obawiać, bo w większości przypadków istnieje możliwość przywrócenia danych. Samodzielne próby często nie kończą się powodzeniem, dlatego od razu warto zgłosić się do specjalistycznej firmy.

12. Mój dysk wolno / głośno pracuje. Co może być przyczyną?

Jeśli zauważyłeś, że Twój dysk wolno lub zbyt głośno pracuje, zwykle jest to związane z jego uszkodzeniem. Prędzej czy później przestanie on działać. W takiej sytuacji najlepiej oddać dysk w ręce specjalistów i na wszelki wypadek skopiować wszystkie cenne informacje na nim zapisane.

13. Uszkodzony 1 z dysków w RAID 0. Czy można odzyskać dane?

W przypadku, gdy uszkodzeniu uległ jeden z dysków RAID 0, zapisane w macierzy RAID dane nie zostały utracone bezpowrotnie. Oddając sprzęt specjalistom, można odzyskać cenne informacje bez obaw o utratę jakichkolwiek danych. Aby zminimalizować ryzyko utraty danych, przed odbudową macierzy zawsze warto wykonać kopię danych znajdujących się na sprawnym dysku.

14. Czy to prawda, że istnieją problemy z odzyskaniem danych z dyktafonów firmy Olympus?

Z niektórych dyktafonów i aparatów cyfrowych firmy Olympus nie można odzyskać danych. Wy wykonaniu skasowania plików lub po sformatowaniu nośnika oprogramowanie dyktafonu lub aparatu cyfrowego tej marki nadpisuje trwale „miejsce” po plikach.